Cookie & Persondatapolitik
Cookiepolitik
1. Cookiepolitik for Haunstoft A/S
Vi bruger cookies på hjemmesiden – www.haunstoft.dk. Her kan du læse mere om, hvordan din sikkerhed er omkring dem, hvad vi bruger dem til og hvordan du undgår dem.
2. Hvad er en cookie?
En cookie er et lille stykke data, der bliver sendt fra vores web-server og gemt i din browser. Der findes to typer cookies; permanente cookies og session-cookies.
Permanente cookies gemmes på brugerens computer i et bestemt stykke tid. Session-cookies bliver midlertidigt gemt i din browser så længe du besøger websitet, og så forvinder de, når du lukker browseren.
3. Vores brug af cookies
Vi bruger både permanente cookies og session-cookies. Vi bruger informationen i cookien til at måle trafikken og for at kunne optimere indholdet på vores hjemmeside www.haunstoft.dk.
Vi indsamler ikke følsom information, med mindre det er blevet oplyst. Det drejer sig om de oplysninger, du for eksempel skriver ind i en kontaktformular på websitet.
Det gælder for alle informationer, vi samler, at den er fortrolig. Således overfører vi aldrig informationerne til en tredjepart.
4. Andre parter, der sætter cookies på vores hjemmeside.
– Facebook
– Google Analytics
5. Sådan kan du slette cookies?
Du kan slette cookies i din browser på en af flere måder.
Hvis du benytter en PC kan du i nogle tilfælde fjerne cookies på dit udstyr ved at trykke CTRL + SHIFT + DELETE samtidig.
Alternativt kan du finde en vejledning til sletning af cookies i de mest anvendte browsere:
Mozilla Firefox
Google Chrome
Safari
Internet Explorer
6. Du kan slå cookies fra – men …
Du kan slå brugen af cookies fra i din browser. Vær opmærksom på, at det kan begrænse funktionaliteten på hjemmesiden.
Persondatapolitik
At beskytte dine data er noget vi tager alvorligt. I vores daglige drift af vores virksomhed behandler vi persondata og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
Haunstoft A/S, Roholmsvej 8, 2620 Albertslund, cvr-nr.: 26198895 er dataansvarlig, for de oplysninger vi indsamler om dig og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger kan du gøre det på: karina@haunstoft.dk.
Behandling af persondata
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).
Normal set vil vi i vores daglig virke indsamle følgende persondata:
Navn, Adresse, E-mail Adresse, Telefonnummer
I det omfang du selv giver eksplicit samtykke kan vi behandle andre persondata. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login, ved køb, ved tilmelding til en online ydelse eller nyhedsbrev.
Sikkerhed
Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Eksempel:
For at kunne leverer de ydelser som vi tilbyder til vores kunder ifm maleropgaver.
Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørge vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på at data ikke er korrekt opdatere vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Samtykke
Dit samtykke til modtagelse af f.eks. nyhedsbrev er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Videregivelse af oplysninger
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.
Dine rettigheder
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet – men vi vil heller samarbejde og at du føler dig tryg omkring vores behandling af dine persondata.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har mulighed for, at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.
Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.